Jak wybrać operatora lotniczego, z którym bezpiecznie dolecisz do celu

Jak wybrać operatora lotniczego, z którym bezpiecznie dolecisz do celu

2127
0
UDOSTĘPNIJ

Kiedy zależy ci na czasie, a musisz dostać się do miejsca oddalonego o setki kilometrów, samolot jest oczywistym wyborem. Problem w tym, że czasem jest to wybór przypadkowy, który – w najlepszym razie – może skończyć się tym, że nigdzie nie polecisz z winy przewoźnika. Jak zatem wybrać operatora, który bezpiecznie i – co równie ważne – na wysokim poziomie dowiezie cię na miejsce?

 

Przede wszystkim bezpieczeństwo. Jego najlepszym gwarantem jest certyfikat operatora lotniczego. Aby otrzymać ten dokument, firma musi spełnić szereg rygorystycznych warunków, a pracownicy Urzędu Lotnictwa Cywilnego nie przymykają oka nawet na najmniejsze uchybienie.

tomo-nogi-182913

Certyfikowany operator musi zatrudniać na kluczowych stanowiskach osoby z odpowiednim wykształceniem i doświadczeniem w lotnictwie. Stosowne certyfikaty muszą mieć również mechanicy, a także samoloty używane do przewozów. W firmie musi działać dział CAMO – Organizacji Zarządzania Ciągłą Zdatnością do Lotu. CAMO odpowiada za dokumentację, a – co za tym idzie – wszystkie przeglądy statków powietrznych. Bez ważnego przeglądu żaden statek powietrzny nie może wzbić się w powietrze. Kolejnym warunkiem otrzymania certyfikatu  jest zgodne z harmonogramem szkolenie pilotów. To równie ważne dla twojego bezpieczeństwa, bo nawet najnowsze systemy pokładowe nie zapewnią stuprocentowego bezpieczeństwa, jeżeli nie będzie ich nadzorować dobrze przygotowany człowiek.

 

W końcu przewoźnik musi wykazać się posiadaniem samolotów, którymi zamierza wykonywać usługi. Niby oczywiste, a całkiem niedawno zdarzył się na polskim rynku przypadek o którym za chwilę.

delfi-de-la-rua-85058

Co więcej: certyfikatu przewoźnika lotniczego nie wystarczy otrzymać raz. U certyfikowanych przewoźników odbywają się regularne kontrole przestrzegania procedur i nawet najmniejsze niedopatrzenie może być powodem zawieszenia bądź utraty certyfikatu.

 

Niestety, zdarza się, że podróżujący szukają po omacku i trafiają na zupełnie przypadkowe prywatne osoby lub firmy mające dostęp do samolotów. Poszukiwane w ten sposób maszyny są w różnym wieku i stanie technicznym, nie przystosowane zgodnie z Prawem Lotniczym do komercyjnego transportu. Pół biedy jeżeli kończy się na niskim standardzie podróży – to dopiero początek ewentualnych problemów.

cristian-baron-27348

Po pierwsze: piloci! Ci bez licencji komercyjnej (często jedynie z licencją turystyczną) nie przechodzą regularnych szkoleń – nie muszą bo tylko od zawodowych pilotów wymaga się ciągłego podnoszenia kwalifikacji i przechodzenia okresowych testów. Ci, którzy tego nie robią mają niewielkie doświadczenie i – choć cena przelotu może wydawać się atrakcyjna – mogą nie poradzić sobie na zatłoczonych lotniskach czy w trudnych warunkach atmosferycznych.

 

Podejrzenia powinna budzić już zbyt niska cena przelotu. W przypadku pilotów – amatorów może oznaczać, że za sterami usiądzie osoba z niewielkim doświadczeniem, szukająca okazji do jego zdobycia. Dlaczego ryzykować i płacić za naukę, kiedy sam codziennie starasz się zapewnić swoim klientom najwyższą jakość? W przypadku firm zajmujących się czarterami samolotów dyspozycyjnych zbyt niska cena również powinna zapalać światło ostrzegawcze. Niedawno głośno było o firmie, która oszukała wiele osób, posługując się fałszywymi dokumentami. Po wpłaceniu niemałej zaliczki, kontakt się urywał, a o tym, że nigdzie nie polecą, klienci dowiadywali się już w terminalu lotniska.

 

Po drugie: lot bez certyfikatu operatora to również lot bez właściwego ubezpieczenia. To które posiada samolot nie wystarczy do pokrycia wszystkich strat i kosztów związanych z ewentualnym zdarzeniem. W locie komercyjnym ubezpieczenie jest nie tylko znacznie wyższe kwotowo, ale zawiera o wiele więcej zdarzeń które pokrywa.

benjamin-voros-151769

Po trzecie: możliwy konflikt z prawem. W przypadku kontroli na odległym lotnisku, lot może zostać przerwany, a początkowa oszczędność skończy się wielokrotnymi kontaktami z funkcjonariuszami wymiaru sprawiedliwości na drugim końcu Polski lub za granicą.

 

Warto? Ani trochę. Dlatego już teraz wybierz numer 500 803 800 i zapytaj o dostępne opcje. W Call & Fly wiemy jak oszczędzać Twój czas oraz pieniądze i gwarantujemy że zrobimy to legalnie i na najwyższym poziomie.

 

BRAK KOMENTARZY